Usuwanie powłoki ceramicznej

Nakładanie powłoki ceramicznej nie zawsze kończy się sukcesem, zwłaszcza przy pierwszych próbach. Ślady niedotartego preparatu śnią się po nocach każdemu domowemu detailerowi, który liczył na perfekcyjny blask, ale zostawił auto z kilkoma smugami.

Dbając o dobry sen wszystkich świrów motoryzacji, do których sami należymy, przygotowaliśmy krótki poradnik o usuwaniu powłoki ceramicznej, dzięki któremu dowiesz się:

  • Jak usunąć świeżą powłokę ceramiczną, nałożoną do 2h i do 24h?
  • Jak usunąć utwardzoną powłokę ceramiczną, po 24h od aplikacji?

Usuwanie świeżej powłoki ceramicznej.

Najczęstszym błędem popełnianym przy aplikacji jest nieprawidłowe dotarcie powłoki. Skutkuje to zarówno brzydszym wyglądem auta (nikt nie lubi smug, zwłaszcza w słoneczne dni), jak i mniejszą ochroną lakieru. Niedotarta powłoka nie zapewnia takiego bezpieczeństwa, jak prawidłowo zaaplikowany preparat.

Co zrobić, kiedy powłoka jest niedotarta?

Wariant 1: usuwanie świeżej powłoki ceramicznej do 2h od aplikacji

Poprawienie świeżo nałożonej powłoki wymaga jedynie powtórzenia aplikacji w miejscu, w którym była niewystarczająco dotarta. W takiej sytuacji postępujemy zupełnie w ten sam sposób, w jaki nakładamy powłokę za pierwszym razem.

Rozpuszczalniki zawarte w powłoce rozpuszczą smugi, a ponowne dotarcie da idealne wykończenie.

Wariant 2: usuwanie powłoki ceramicznej nałożonej do 24h

Jeśli aplikacja powłoki miała miejsce 2-3 godziny temu, powyższy sposób nie rozpuści zaschniętych niedoskonałości.

W takim wypadku spryskaj niedotarte miejsce oraz ściereczkę z mikrofibry środkiem Finest Wipe, alkoholem izopropylowym, lub innym preparatem do odtłuszczania lakieru. Przetrzyj delikatnie fragment powłoki, a następnie wypracuj produkt czystą stroną mikrofibry.

Powłoka powinna „puścić” w danym miejscu, co umożliwi Ci jej ponowną aplikację – tym razem nałóż na aplikator kilka kropel preparatu i postępuj tak, jak przy regularnym nakładaniu produktu na karoserię.

​​

Jak całkowicie usunąć powłokę ceramiczną po 24h od nałożenia?

Usuwanie powłoki ceramicznej, która zdążyła się utwardzić, jest trudniejsze. Jeśli od aplikacji minęła więcej niż jedna doba, powyższe metody mogą nie przynieść oczekiwanego rezultatu. 

Aby usunąć związaną powłokę ceramiczną, musisz sięgnąć po polerkę. Nie polecamy robić tego samemu, jeśli nie masz doświadczenia. Jeden nieuważny ruch maszyną do polerowania lakieru i smugi po powłoce będą najmniejszych z Twoich zmartwień. 🙂

Dla bardziej doświadczonych detailerów, lub po prostu odważnych, przygotowaliśmy krótki poradnik. Jeśli od nałożenia powłoki minęło już trochę czasu i auto zdążyło się ubrudzić, konieczne będzie mycie. W przypadku czystego auta przejdź od razu do kroku 2.

Krok 1: przygotuj karoserię

Zacznij od gruntownego mycia auta. W tym celu wykorzystaj środek Master Wash: rozprowadź go po całej karoserii, poczekaj na pojawienie się piany, a następnie spłucz ją wraz z zabrudzeniami.

Czyszczenie auta zakończ myciem „na dwa wiadra”. Przygotuj dwa pojemniki – jeden z roztworem wody z szamponem (proporcje 50 ml szamponu na 10 l wody), a jeden z czystą wodą. Następnie zamocz rękawicę w wodzie z szamponem, umyj dany element auta i wypłucz rękę w czystej wodzie. Powtarzaj ten proces aż do całkowitego umycia auta.

Przed polerowaniem warto wykonać także dekontaminację lakieru, czyli usunięcie metalicznych i chemicznych zabrudzeń. Wykorzystaj do tego celu Tar & Glue Removera od Ultracoat i spryskaj preparatem dane miejsce na karoserii. Następnie odczekaj ok. 1 minutę i spłucz element wraz z brudem. Po dekontaminacji osusz dokładnie samochód i przygotuj się do polerki.

Krok 2: wypoleruj powłokę

W wielu przypadkach do usunięcia powłoki wystarczy delikatny finisz. Zacznij od od najmniej ingerujących kombinacji past i padów polerskich, ale jeśli pasta finishowa nie da odpowiednich rezultatów, konieczne przejdź do środków o większej gradacji.

Pamiętaj o tym, że dodatkowe cięcie lakieru może stworzyć potrzebę dodatkowego etapu mającego na celu usunąć ewentualne hologramy powstałe podczas procesu.

Krok 3: re-aplikacja powłoki ceramicznej

Po zakończeniu polerowania odtłuść ją ponownie środkiem Finest Wipe, który usunie pozostałości pasty. Po chwili karoseria będzie gotowa do ponownej aplikacji powłoki. Nałóż ją na wypolerowane miejsce według schematu z instrukcji stosowania preparatu i odczekaj na zawiązanie produktu. Po tym czasie Twój samochód (już z poprawioną powłoką!) będzie gotowy do dalszej jazdy.

A gdybyś miał/a wątpliwości, czy podołasz temu wyzwaniu, zajedź do profesjonalnego studia detailingowego. Gwarantujemy satysfakcję bez smug i zacieków!

Jesteś zainteresowany naszymi produktami? Napisz do nas!

    Subscribe
    Powiadom o
    2 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janusz
    2 lat temu

    Bardzo dobrze, że takie wytłumaczenie się znalazło. Ale przydało by się kilka przykładów i sposobów. Czy np używać pada finishowego z finishową pasta na maszynie DA czy może rotacja?

    Fajny poradnik ale myślę że gdyby został uzupełniony o trochę porad hardwareowych to było by świetnie.

    Twój koszyk

    facebook instagram summary-faq-no summary-faq-yes logo-svg contact-icon-phone contact-icon-email contact-icon-location menu-icon home-box-shop home-box-b2b