22 czerwca 2021

Jak reklamować biznes detailingowy na facebooku?

Niezależnie od tego, jak doskonałymi fachowcami jesteśmy i jak chętnie polecają nas klienci, trudno o skuteczne skalowanie biznesu bez działań marketingowych. To dzięki komunikacji (na przykład na facebooku), przypominamy o swoim istnieniu, zdobywamy przyszłych klientów i budujemy swój wizerunek. 

W tym artykule opowiemy krok po kroku, jak stworzyć fanpage studia detailingowego na facebooku i jak skutecznie go prowadzić, by przynosił korzyści biznesowe. 

Stworzenie fanpage’a

Zaczniemy od podstaw, ale niech nie rozchodzą się ci, którzy już fanpage założyli, bo być może pominęliście któryś z istotnych kroków. Przejdźmy więc po kolei, jakie informacje koniecznie powinny znaleźć się na stronie facebookowej?

  1. Adres salonu – absolutna podstawa, klienci muszą wiedzieć, na co nastawić GPSa.
  2. Godziny pracy – z równie oczywistych powodów. Pamiętajcie jednak, by aktualizować godziny i informować klientów na tablicy lub w postaci Facebook Story o jakichkolwiek odstępstwach od regularnych godzin w przypadku świąt, remontów i innych wyjątkowych okoliczności. 
  3. Dane kontaktowe – przede wszystkim numer telefonu, ale również adres mailowy i link do strony internetowej (jeśli ją macie). Numer telefonu i maila warto wrzucać też w stopce publikowanych postów. Nie zapominajcie jednak o tym, że klienci będą kontaktowali się z Wami również poprzez czat na facebooku (sprawdzajcie regularnie skrzynkę). Czas odpowiedzi ma znaczenie, bo przecież ktoś z konkurencji odpisać szybciej i to tam wyląduje klient ;).
  4. Opis firmy – streszczenie w kilku zdaniach, kim jesteście i czym się zajmujecie. Może być luźno, ale musi być konkretnie. W opisie musi być zawarte sedno Twojej działalności. 
  5. Usługi – oferta wszystkich lub przynajmniej tych najważniejszych usług detailingowych, jakie oferujecie wraz z widełkami cenowymi. Usługi powinny być łatwo dostępne dla użytkowników jako jedna z głównych zakładek na stronie firmy. Tutaj znajdziecie instrukcję, jak je dodać.
    zakładka usługi facebook
  6. Recenzje – tego elementu akurat nie wypada dodawać samemu 😉

Warto natomiast zachęcać klientów do zostawienia recenzji na stronie. Im bardziej treściwe, tym lepsze. Pamiętaj, że opinie klientów nadają wiarygodności Twoim usługom i pomagają nowym klientom zdecydować, czy na pewno chcą odwiedzić Twoje studio. Zadbaj więc, by było ich na stronie jak najwięcej (tych pozytywnych rzecz jasna).

Jak promować fanpage i zdobywać zasięgi?

Okej, mamy to. Fanpage stworzony, perfekcyjnie dopieszczony i wypolerowany niczym karoseria przed nałożeniem ceramiki. Co dalej? Jak budować zasięgi strony i nabijać drogocenne lajki?

Metod budowania zasięgów jest wiele, zarówno tych darmowych, jak i płatnych. Skupmy się jednak na najbardziej podstawowych zasadach.

Dbaj o jakość zdjęć

Nie odkryjemy żadnego kontynentu mówiąc, że dobre fotki przyciągają wzrok, ale w przypadku biznesu detailingowego ma to fundamentalne znaczenie. Pamiętaj, że spora część Twojej działalności bazuje na tym, że samochody klientów wyglądają doskonale jak nigdy. Dbaj więc o to, by efekt był widoczny na zdjęciach, które publikujesz na fanpage’u. Muszą one podkreślać, że w studiu robicie dobrą robotę, więc jakość fotek powinna znacznie odbiegać od standardu, który znamy z ofert na Otomoto czy OLX. Jeśli brakuje Ci sprzętu lub umiejętności fotograficznych, rozważ zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, która dostarczy Ci materiałów na dłuższy czas.

lamborghini aventador

Publikuj regularnie

Prowadzenie fanpage’a ma sens tylko wtedy, gdy jest systematyczne. Jeśli chodzi o to, jak często publikować, nie ma złotej reguły, ale jedno można powiedzieć na pewno – Facebook nie lubi nudy i jeden post tygodniowo to absolutne minimum. Według badań zasięgów, najbardziej optymalne jest publikowanie co najmniej 2-3 razy w tygodniu, ale nie więcej. Znane są przypadki, kiedy wrzucanie dwóch postów dziennie powodowało spadek zasięgów strony. Ponadto, częste publikacje pomagają budować relację z klientami, co bezpośrednio wpływa na to, że będą częściej odwiedzać Twój salon. Krótko mówiąc – fanpage musi być żywym organizmem, który regularnie przypomina o sobie fanom i odpowiada na ich komentarze. 

Bądź na czasie

Przede wszystkim, śledź trendy, obserwuj konkurencję i inspiruj się tymi, którzy robią to dobrze (inspiruj, nie kopiuj!). Zostaw lajka na fanpage’ach najpopularniejszych salonów detailingowych – polskich i zagranicznych, zwracaj uwagę na to, co działa i rozważ przeprowadzenie podobnych akcji u siebie. Pamiętaj jednak, że nie wszystko, co sprawdziło  się u innych, będzie dobre dla Ciebie, chociażby z powodu mniejszych zasięgów.

Jakie posty publikować?

Śledzenie fanpage’ów branżowych z pewnością przyniesie sporo pomysłów na posty, ale niezależnie od aktualnych trendów, są pewne rodzaje treści, o których zawsze należy pamiętać:

  1. Realizacje – chleb powszedni studia detailingowego. Im ciekawsze, tym bardziej warto się nimi pochwalić. Oczywiście nie każdy post musi być o Lamborghini. Z pewnością sesja zdjęciowa z nakładania folii PPF na Fiata Multiplę również spotkałaby się z olbrzymią ilością serduszek 😉
    Warto zamieszczać też porównania przed/po wykonaniu usług, które pokażą np., jak różni się mycie i zabezpieczenie detailingowe od wizyty na zwykłej myjni. 
  2. Opinie zadowolonych klientów – nic tak nie przekonuje, jak dobre słowo i uśmiechnięty klient przy swojej świeżo wypolerowanej furze. Jeśli tylko klient wyrazi na to zgodę, warto chwalić się takimi sukcesami.

O czym pisać na fanpage’u?

Samo wrzucanie fotek nie wystarczy. Powinny im towarzyszyć ciekawe, angażujące teksty. Jakie więc tematy poruszać w tekstach do postów?

  1. Wartość, jaką dają usługi detailingowe – pamiętaj, że nie każdy zna detailing od podszewki, tak jak Ty. Dlatego warto edukować klientów o tym, na czym właściwie polegają usługi, jakie świadczysz i przed czym zabezpieczają samochód. 
  2. Zasady pielęgnacji auta – wszelkie porady i wskazówki dotyczące codziennego dbania o swój pojazd.
  3. Opisy poszczególnych usług i pakietów – od czasu do czasu warto konkretnie opisać szczegóły zabiegów i koszta z nimi związane. Pamiętajmy jednak, że strona facebookowa to nie cennik. Tego typu postów nie powinno być zbyt wiele.
  4. Historie o realizacjach na zasadzie problem/rozwiązanie – jak to mawiają, życie pisze najlepsze scenariusze. Jeśli przyszedł do Ciebie klient, który miał wyjątkowo ciekawy lub trudny problem do rozwiązania, może warto opisać ze szczegółami, jak z tym zadaniem się uporaliście?

Jak angażować fanów?

Aby budować lojalną społeczność, konieczne jest zaangażowanie. Posty informacyjne, czy realizacje, mogą być bardzo przydatne i dobrze odbierane przez fanów, ale raczej nie wywołają pozytywnej burzy w komentarzach. Do tego trzeba będzie wykazać się sporą kreatywnością. Można na przykład zachęcać do reakcji postami z porównaniami aut lub konkursami, w których do wygrania będzie pełna usługa detailingowa. W przypadku takich konkursów warto maksymalnie wykorzystać akcję na facebooku, a cały proces ze zwycięzcą i samochodem udokumentować na sesji zdjęciowej. 

Działania płatne

Jak wiadomo, duża część działań na facebooku wymaga przelewu do pana Zuckerberga. Czy warto skupiać się na też na płatnych metodach promocji fanpage’a? 

Czy promować posty?

Krótko mówiąc: tak!

Jednym z najbardziej skutecznych przykładów kampanii jest “darmowa inspekcja lakieru”. W takiej kampanii namawiamy potencjalnych klientów do napisania na fanpage i umówienia się na darmową inspekcję lakieru (a przy okazji płatne mycie auta). Po takiej usłudze klient dostaje informację o tym, w jakiej kondycji jest karoseria i jaki zabieg warto wykonać. 

Warto też zwracać uwagę na to, jakie posty zdobywają dużo reakcji bez promowania. Tym, które mają najlepsze wyniki, warto dać pieniężnego “kopa”. 

Jak targetować promowane posty?

Najważniejsze wskazówki dotyczące promowania biznesu detailingowego są następujące:

  1. Promuj lokalnie – jeśli Twoje studio nie oferuje niepowtarzalnych usług i nie cieszy się wyjątkowym, ogólnopolskim prestiżem, w zupełności wystarczy promowanie na najbliższe kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów. Oczywiście, jest to zależne również od tego, gdzie jest ulokowane Twoje studio i jak duża jest w okolicy konkurencja. 
  2. Ogranicz promowanie pod osoby zamożne – jak wiadomo, usługi detailingowe należą raczej do luksusowych i korzystają z nich głównie posiadacze drogich samochodów. Nie znaczy to oczywiście, że każdy multimilioner musi mieć Ferrari, na co świetnym przykładem był jeżdżący niegdyś Golfem kierowca F1, Carlos Sainz (chociaż jak można się spodziewać, nie był to raczej Golf IV 1.6). 
  3. Dobierz odpowiednio zainteresowania – najbardziej stosowna będzie oczywiście motoryzacja, ale warto eksperymentować. Dobrym trafem może być targetowanie innych zainteresowań, które skupiają osoby zamożne – żeglarstwo, tenis, zegarki, a także osoby często podróżujące za granicę. 

Jak budżetować promowanie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ale najlepsza porada to “budżetuj rozsądnie”. Zbyt niskie kwoty zazwyczaj nie przynoszą żadnych korzyści, a jednorazowe wydanie fortuny może sprawić, że w krótkim czasie skontaktuje się z Tobą zbyt wielu zainteresowanych, co zmusi Cię do proponowania dalekich terminów i zamiast zysku spowoduje rysę na wizerunku. 

Ponadto, jeśli posiadasz stronę internetową, dobrym pomysłem będzie prowadzenie działań remarketingowych, czyli wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę. Konieczny do tego będzie tzw. Piksel Facebooka. Więcej na ten temat znajdziecie tutaj.

Czy warto zatrudnić agencję do prowadzenia Facebooka?

Na to pytanie nie ma niestety prostej odpowiedzi. Optymalnym rozwiązaniem jest z pewnością prowadzenie profilu samodzielnie, ale wymaga to czasu, wiedzy i systematyczności. Zatrudnienie zewnętrznej agencji wiąże się oczywiście z dodatkowym kosztem, ale to nie jedyne ryzyko. Częstym problemem w tego rodzaju współpracach jest brak zrozumienia biznesu detailingowego po stronie firmy i wynikające z tego nietrafione działania i przepalany budżet. Rynek tego typu agencji jest mocno nasycony i trudno znaleźć taką, która zaangażuje się w Twój projekt i zrozumie branżę. A jeśli już taką znajdziecie, z pewnością nie będzie tania.

Z naszej strony więc polecamy zacząć działania na własną rękę, śledzić poczynania tych, którzy mają już na Facebooku wysokie wyniki i przede wszystkim działać regularnie.

Jeśli macie dodatkowe porady i ciekawe rozwiązania, które sprawdziły się w Waszym przypadku, koniecznie dajcie znać w komentarzu.

Życzymy powodzenia i milionowych zasięgów 😉

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Chcę wypróbować Wasze produkty!
Potrzebuję więcej informacji nt. współpracy
facebook-icon instagram-icon summary-faq-no summary-faq-yes logo-svg contact-icon-phone contact-icon-email contact-icon-location product-bottle-30ml product-bottle-50ml product-bottle-100ml product-bottle-90ml product-bottle-200ml product-bottle-500ml product-bottle-5l menu-icon home-box-shop home-box-b2b