0,00  0

Prowadzisz sklep detailingowy z kosmetykami samochodowymi? Poznaj 5 porad i przygotuj się do sezonu!

Nadejście wiosny to wyczekiwany moment dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. Dla prowadzących sklepy z produktami do detailingu czy kosmetyki samochodowej jest jednoczęśnie momentem zwiększonego zainteresowania ofertą. Jak przygotować się na start sezonu, aby Twoja firma rosła wraz z rosnącym popytem? Oto kilka cennych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i umocnić pozycję na rynku.

Zrób zapasy bestsellerów i zaplanuj stock na start sezonu i kolejne miesiące

Przed startem sezonu dokładnie przeanalizuj swoją sprzedaż z ostatnich lat. Dzięki temu będziesz w stanie przewidzieć tegoroczny popyt oraz ustalić, jak duże zamówienie złożyć na konkretne produkty. Jeżeli natomiast nie jesteś pewien, jak przeprowadzić taką analizę lub dopiero rozkręcasz swój biznes, w ULTRACOAT możesz liczyć na naszą pomoc i doradztwo w tym zakresie. 

Powłoki ochronne

Wiosna to czas, kiedy wielu właścicieli samochodów myśli o odświeżeniu ich wyglądu po zimowych warunkach – bezlitosnych dla lakieru oraz innych powierzchni zewnętrznych. Zima to także najtrudniejszy test dla powłok ochronnych nałożonych na auto. Brud, sól drogowa czy rzadsze mycie pojazdu przekłada się na degradację właściwości nawet najlepszych produktów, tym bardziej wtedy, kiedy upływa ustalony przez producenta czas, w którym mają utrzymać swoje działanie.

Kosmetyki do użytku zewnętrznego

Kosmetyki samochodowe to produkty niezbędne zarówno dla profesjonalnych detailerów, jak i zwyczajnych posiadaczy samochodów, chcących zadbać o utrzymanie ich w czystości. Użycie preparatów do dekontaminacji oraz odtłuszczania powierzchni stanowi jeden z kroków przygotowania auta przed aplikacją ochronnych powłok, a szampony i odżywki pomogą w zachowaniu blasku i czystości na co dzień.

Kosmetyki do wnętrz

Zima nie tylko sprzyja degradacji zewnętrznych powierzchni auta. Po tym trudnym okresie również wnętrza wymagają odświeżenia i dokładnej pielęgnacji. Zimowa wilgoć oraz zanieczyszczenia przeniesione z zewnątrz przyczyniają się na wiosnę do znaczącego wzrostu popytu na produkty do pielęgnacji kokpitów oraz tapicerek materiałowych oraz skórzanych. 

Akcesoria

Wysokiej jakości mikrofibry i aplikatory to akcesoria niezbędne do prawidłowego stosowania powłok oraz kosmetyków samochodowych. Korzystają z nich zarówno detailerzy jak i codzienni użytkownicy samochodów. Na start sezonu warto przygotować się na zwiększone zainteresowanie również tymi produktami.

Zorganizuj kreatywny konkurs 

Rozpocznij sezon na usługi detailingowe, wykorzystując markowe gadżety promocyjne Twojego sklepu lub dostarczone przez Twoich partnerów. Banery, kasetony, breloki czy zawieszki zapachowe – to wszystko pomoże Ci w zwiększeniu rozpoznawalności oraz świadomości wśród dotychczasowych i potencjalnych klientów, a w konsekwencji – z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Organizacja konkursu to także sposób na zwiększenie zaangażowania klientów w produkcję contentu, który rozniesie się po sieci lub będzie dostępny do wykorzystania w Twoich działaniach marketingowych. 

Zoptymalizuj i uporządkuj CRM 

Analityka to podstawa sprawnie działającego e-commercu, a start sezonu to ostatni moment, aby zorganizować i uporządkować informacje o Twoich klientach. Wykonaj te kroki, aby zoptymalizować swoje działania przed nadchodzącymi gorącymi miesiącami.

  • Zorganizuj informacje o klientach: używaj narzędzi takich jak Pipedrive, aby przechowywać wszystkie dane klientów, wiadomości i notatki w jednym miejscu. To pomaga zapewnić lepszą i bardziej spersonalizowaną obsługę.
  • Wyczyść bazę danych: usuń stare lub zduplikowane wpisy i zaktualizuj profile klientów, aby upewnić się, że Twoje informacje są prawidłowe i gotowe do łatwej komunikacji.
  • Zaplanuj kontakty na wiosnę: Ustaw przypomnienia, aby skontaktować się z klientami, którzy mogą potrzebować specjalnych produktów lub usług wiosennych.

Jeśli potrzebujesz indywidualnego szkolenia z systemu CRM takiego jak Pipedrive, nie wahaj się skontaktować. Możemy zaplanować sesję, aby pomóc Ci zoptymalizować jego funkcje dla skutecznego zarządzania Twoją bazą klientów.

Uruchom kampanię z promocją na start sezonu

Wiosna to czas, kiedy właściciele samochodów chcą odświeżyć swoje pojazdy po zimie. Odpowiedz na ich zainteresowanie i przygotuj dla nich atrakcyjną ofertę, skrojoną na miarę ich potrzeb. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na promocję na start sezonu:

  • Połącz w pakiety produkty, które stosowane są razem. Mogą to być powłoki ochronne dla różnych powierzchni, kosmetyki zewnętrzne lub pasty polerskie. Zaoferuj je w niższych cenach, niż w przypadku produktów oferowanych poza pakietem.
  • Zadbaj o promocję tych produktów, które szczególnie pomagają w odświeżeniu auta i przywróceniu mu blasku po zimie. Pre-washe (Master Wash), preparaty do felg i opon (Magic Will), szampony (Shampoo+).
  • Przygotuj promocje ograniczone czasowo. Dzięki temu zachęcisz klientów do szybkiego działania i złożenia zamówienia. 
  • Zadbaj o odpowiednią komunikację organizowanych promocji. Kreatywne reklamy online, posty w mediach społecznościowych czy działania z influencerami – połącz te działania, żeby dotrzeć do Twojej grupy docelowej i obserwować rosnącą sprzedaż produktów.

Odśwież relacje z klientami

Początek sezonu to doskonały moment, aby ponownie skontaktować się z Twoimi kluczowymi klientami. Zadzwoń do nich i zapytaj o doświadczenia z poprzedniego roku oraz plany na przyszłość. Dowiedz się, jak możesz lepiej dostosować ofertę w nadchodzących miesiącach. Zapytaj o wyzwania, przed którymi stoi ich biznes oraz o nowe usługi, które planują wdrożyć w tym roku.

Wykorzystaj te informacje, aby stworzyć specjalne rozwiązania, polecić odpowiednie produkty i zaproponować działania dostosowane do konkretnych potrzeb. W ten sposób zadbasz o lojalność swoich klientów i uzyskasz ważne informacje, które pomogą poprawić Twoją ofertę. Takie działanie pomoże obydwu stronom w odniesieniu sukcesu w tym oraz kolejnych sezonach – pod warunkiem, że zadbasz o odpowiednią regularność tych kontaktów. 

Podsumowanie i współpraca z zaufanym partnerem

To tylko kilka porad, które możesz wykorzystać w Twoim biznesie na rozpoczęcie sezonu detailingowego. Aby móc wdrożyć je w życie, potrzebujesz zaufanego dostawcy, który nie tylko zapewni Ci wysokiej jakości produkty oraz brandowane gadżety, ale też pomoże Ci w uporządkowaniu Twojego systemu CRM oraz podpowie w zakresie prowadzenia działań marketingowych. 

Decydując się na współpracę z ULTRACOAT otrzymasz dostęp do pełnej gamy zaawansowanych produktów do detailingu oraz wsparcie, które pomoże Ci rozwijać Twój biznes. Nie tylko na start sezonu, ale przez cały rok.


Czytasz ten wpis na finiszu sezonu, w okresie promocji na Black Friday? Zobacz 5 porad, które przygotowaliśmy na ten czas!

Jesteś zainteresowany naszymi produktami? Napisz do nas!

    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Twój koszyk

    Brak produktów w koszyku.

    facebook b2b-box instagram summary-faq-no summary-faq-yes logo-svg contact-icon-location menu-icon shopping-cart home-box-shop home-box-b2b